събота, 22 ноември 2014 г.

Магически сладкиш с кафе и уиски

Е, няма как! Повлече ли те кулинарната мода, няма спиране. Магически, интелигентен или многослоен, този сладкиш беше опитан (многократно) и у дома. По-важното е, че бе одобрен и унищожен с видимо блаженство. Предполагам заради приятния кафеен вкус и креместа текстура. И преди съм правила подобни многослойни сладкиши - като боне  и  сочен кокосов  пай  и имах очаквания за нещо приятно и галещо небцето. Тези очаквания  се оправдаха напълно. Освен това сладкишът се приготвя лесно, което още повече ме кара горещо да ви го препоръчам.


Необходими продукти:

4 яйца, разделени на жълтъци и белтъци
100г брашно
180г захар
125 г стопено масло
25г тъмно какао
400 мл топло прясно мляко
100 мл силно еспресо (или 2 с.л. инстантно-разтворимо кафе)
2 с.л. уиски или Бейлис, както е в оригиналната рецепта


Начин на приготвяне:

Първо разбиваме белтъците на гъст сняг и отделяме настрани. В друг съд разбиваме на пяна жълтъците със захарта, прибавяме постепено стопеното и леко охладено масло. Смесваме еспресото с прясното мляко и уискито  и добавяме към жълтъците и захарта. Ако използвате инстантно (разтворимо) кафе, увеличете количеството на прясното мляко на 500мл. Принципът е, че общото количество течност трябва да е 500мл. На части към тази смес прибавяме предварително пресетите брашно и какао. Разбиваме добре с миксер до хомогенна  смес. С голяма лъжица прибавяме от какаовата смес към разбитите на сняг белтъци до пълното усвояване на сместта. Използвайте силиконова шпатула или удобна лъжица и смесвайте със загребващи движения, за да не спадне обемът на белтъците. Получената смес на този етап е доста грозновата - рядка и парцалива, но така и  трябва да бъде.
Намажете с масло и посипете с брашно квадратна форма с размери 20/20см и изсипете вътре готовата смес. Печете 10 мин. в предварително загрята на 180 градуса фурна, След това намалете фурната на 160 градуса и печете още 40 минути. При печенето кексовото тесто изплува отгоре, така че проверете само него с клечица - не бива да полепва нищо. Открехнете фурната на печката и оставете сладкиша вътре 10 мин. След това го извадете и охладете напълно,  преди да го нарежете.
При поднасяне можете да поръсите с пудра захар или какао.



Разгледайте и източника на рецептата, който  е едно от големите ми вдъхновения с хубавите  рецепти и невероятните фотографии!

47 коментара:

  1. Нели, това още не съм го пробвала, макар да съм запазила няколко рецепти за него. Имам един любител на кремести десерти у дома, който ще е много доволен да му го поднеса, но временно забравяме за сладкиши, че напоследък прекалихме. Обаче толкова ми харесва в твое изпълнение, че го оставям на предна линия в листата за проби. Чудесна си, а снимките ти напоследък са убиец! Май си сменила фотоапарата, а? Я сподели малко, че и на мен ми предстои да обновя техниката! ;)
    Поздрави и красив, ноемврийски уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирме, всъщност имам ново тяло, но то не е кой знае колко различно от старото. Причината е, че просто седнах да прочета по-сериозно ръководството за ползване и разбрах, че всъщност нищо не съм знаела за снимането. Сега се опитвам да снимам с ръчни настройки, чета разни фотографски статии за различни стилове на снимане на храна и малко по малко се опитвам да прилагам наученото. И не на последно място започнах да снимам със статив. Благодаря ти за интереса и хубавите думи. Хубава седмица!

      Изтриване
  2. Ах, че е хубав този сладкиш! Наистина е уникален! Много, много ми хареса. Браво, благодаря ти много за чудесната рецепта.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Йоли. Радвам се, че го харесваш. Поздрави, мила!

      Изтриване
  3. Божествен е!
    Прегръдки, Нелка!

    ОтговорИзтриване
  4. Ох, какво изкушение! Прекрасен сладкиш. Отдавна поглеждам към шоколадовата рецепта, но така и си останах с гледането.
    В твое изпълнение е просто перфектен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ил, ти ще го погледнеш пак, като свършат постите. Дотогава стискай очи и не гледай повече :)

      Изтриване
  5. За всичко си помислила....хем си похапваме,хем си пийваме:))Прекрасен е твоят магьосник,Гуин!Поздрави:)!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миленка, не разчитай за пийването. По-добре си налей отделно малко:) Поздрави!

      Изтриване
  6. страхотен сладкиш, Нели! Аз един друг магически шоколадов правя, но няма да пропусна и този :)) Ще си направим.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, знам го твоя, Пепи - много шоколадов. Тук сме наблегнали повечко на кефенцето май:)

      Изтриване
  7. Здравей Колева!
    Наистина от сладкиша лъха сладка магия. Омаян съм!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Нели, невероятен е и сладкиша, и снимките!

    ОтговорИзтриване
  9. И аз обожавам кремести и сочни сладкиши, така че след като видях този, няма да го пропусна. Поздрави, Гуинет и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дано ви хареса, Мъхче, макар че всички у вас няма да могат да мусе насладят заради кафето и алкохола! Поздравче!

      Изтриване
  10. Жесток е! Обожавам такива сладкиши! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, в това е чарът на блоговете - все някъде намираш подходящото за теб :)! Поздрави, Кенди!

      Изтриване
  11. МДа, от години го гледам и все не му идва реда, но твоите снимки преляха чашата :)) Пък и точно тази комбинация с кафе, уиски и какао мисля, че е перфектна! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз така, Кате, канех му се от години, докато снимките не ме провокираха! Поздрави!

      Изтриване
  12. Уникално изглежда ... неустоимо фин, ароматен и ефектен.
    Вълшебна комбинация от вкусове и ухания - благодаря за чудесната рецепта!
    Сърдечни поздрави за теб, Нели и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Как хубаво си го описала, Дианка! Много ти благодаря за хубавите думи! Поздрави и успешна и усмихната седмица!

      Изтриване
  13. Много приятна комбинация. Много апетитно изглежда. Знам че съществува и вариянт със бял шоколат, които трява да пробвам обезателно.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може би има, аз видях ванилов, лимонов, с тиква, с боровинки, сигурно и с бял шоколад има. Успех!

      Изтриване
  14. Нели, чуден, аристократичен, ароматен, шоколадов, ефектен и т.н. т.н.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Аля за хубавите думи, които винаги намираш за мен! Поздрави!

      Изтриване
  15. Нели,страхотно изглежда и в какаовата версия,даже е на три цвята,супер,идеален е и той,и снимките!Успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за поощрението, Роси! Поздравче и хубава седмица от мен!

      Изтриване
  16. Здравейте,само на мен ли.ми.се виждат три.блата,как точно се получава?благодаря

    ОтговорИзтриване
  17. Здравейте!Е, нали е магически ?! Всъщност това не са блатове, а три слоя, които са с различна плътност.

    ОтговорИзтриване
  18. Привет Нели!
    Позволявам си, директно да говора на „ти“. Очарована, пленена, изумена, надъхана се чувствам– не знам точно коя дума да употребя за твоето творчество! Благодаря ти, че споделяш с всички нас тези уникати, твоите рецепти. Поздравления, че има дами като теб!!! Браво! Твоята чувствена душа съвсем точно е попаднала на името „Храна за душата“, във всеки един смисъл. А ръцете ти, явно са вълшебни! Браво! Бъди все така творческа, истинска и прецизна. Хора като теб са пример! Дават сили да се върви напред! Браво! Вече съм твой най-верен фен, дори и да не се справям така перфектно в приготвянето на вкуснотийките. И фотографията така ме привлича, както теб, но по разни причини не мога да си позволя добра техника. И фотографиите ти са толкова зареждащи. Непременно опитай да покажеш творчеството си в някоя галерия. Успех! И естествено ще чета новите рецепти и ще се опитвам да приготвя всичко което ни допада!

    ОтговорИзтриване
  19. Здравей, анонимен верен фен :) Това, което си написала, ме развълнува много. Благодаря ти от сърце за хубавите думи, които са много задължаващи за мен. Всички тук сме от един отбор - учим се и споделяме. И аз така. Продължаваме заедно! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  20. Благодаря за споделената рецепта! Невероятен шоколадов вкус , много лек , по средата крема е с вкус близък до парфето. Направих го и се получи чудесно.Вече е моята любима и елегантна магия ! Хубав и щастлив ден !

    ОтговорИзтриване
  21. Теди, за мен това е най- голямата награда като кулинарен блогър и това ми носи удовлетворение и радост от това, че съм полезна. Благодаря ви!

    ОтговорИзтриване
  22. Уникална публикация, уникални снимки, уникални вкуснотии....!!! Нямам думи...!!!Откъде толкова много идеи и кулинарен усет?? Изглежда толкова вкусно, а... и с аромат на кафе!!! Непременно ще опитам! Сърдечни поздрави и пожелание за много цветно настроение!!!

    ОтговорИзтриване
  23. Изглежда невероятно красив и интересен с тези три слоя, а и много вкусен - прекрасен е!
    Ще пробвам и аз рецептата! Благодаря!
    Поздрави, Нели!

    ОтговорИзтриване
  24. Наистина е магически този сладкиш! Така ме омагьоса, че влиза в списъка за правене! Краткосрочния списък :) Благодаря за рецептата и весели празници от мен!
    Усмивка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тики, усмихната вълшебнице, опитай го, за да зарадваш твоя Фифин :)

      Изтриване
  25. Уникален е този сладкиш, невероятни снимки! Със сигурност ще го направя, бих искала да знам дали мога да заменя прясното мляко и с какво ( в къщи не консумираме прясно мляко). Благодаря предварително :) Дани

    ОтговорИзтриване
  26. Благодаря за хубавите думи! Предполагам, че прясното мляко би могло да се замесги с кокосово мляко, може би и соево, но не съм го приготвяла с тях и не бих могла да гарантирам добър краен резултат. Ще се радвам, ако споделите как се е получило, защото ще имаме нова рецепта :)!

    ОтговорИзтриване
  27. Много рядко стана.при печене и като течно.ще стегнели след като изстине?

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...