сряда, 19 ноември 2014 г.

Меки тиквени сладки с крем

Тези сладки са доста популярни и има защо - те са изключително пухкави, вкусни и пристрастяващи. Ето защо искам да ги имам и в моя блог. За тестото използвах с някои промени рецептата на Вики.


Необходими продукти:

2 ч. ч. брашно
2 яйца
1 ч. ч. кафява захар
1/2 ч. ч. олио
1 ч. ч. тиквено пюре (сварена, печена или варена на пара  пасирана тиква)
1 1/2 ч. л. бакпулвер
1 ч. л. сода - равна
1 ч. л. канела
1/4 ч. л. индийско орехче
1 ванилия
щипка сол



Начин на приготвяне:


Брашното се смесва с подправките, бакпулвера, содата и солта. Яйцата се разбиват със захарта до побеляване.Към тях се добавят  олиото, тиквеното пюре и ванилията.   Разбърква се добре до хомогенна смес. Накрая се прибавя  брашното и отново се разбърква. С лъжица се гребва малко от сместа и се оформят малки кръгли купчинки на разстояние една от друга. Заглаждат се с лъжица. Аз използвам мерителна лъжичка с вместимост 15мл. Ако използвате по-голяма, сладките също ще станат по-големи, а, когато са слепени, са доста засищащи. Така че моят съвет е - направете ги по-малки. .
Пекат се в тавичка върху хартия за печене около 8-9 минути в предварително загрята до 180 градуса фурна. От това количество с тези размери излизат три тави. Оставят се да се охладят върху хартията около 5 минути, след което се прехвърлят върху метална решетка до пълното им изстиване. Слепват се две по две с крем или с мармалад по желание.
Ние ги харесваме най-много слепени с мармалад, разбит с меко масло,  или с ето  този крем, в който всички продукти се пасират до гладка смес:
150 г прясна извара, 2 пълни с.л. заквасена сметана или маскарпоне,  3-4 с. л. мед, 80г меко масло, 1 ванилия
Забележка: Ако нямате домашен мармалад, можете да купите 200 - 300 г готов, който се продава в разфасофка като калъп. Той обикновено е смесен - ябълки и сливи или ябълки и шипки и е доста гъст. Разредете го с малко топла водичка и прибавете към него мекото масло до получаване на хомогенна смес, която трябва да е стегната.




Чудесни са с кафето сутрин, с чай или за следобедна закуска. Децата ги обожават!

Добър апетит!

56 коментара:

  1. Гуинет, страхотни рецепти и веднага искам да се наредя на опашката за тези тиквени сладки. Изглеждат толкова меки и апетитни! Записвам си рецептата! Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. И аз вече ги обожавам, изглеждат прекрасно. :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесни са, Нелка!
    Купих си един шипков мармалад с чили и ще го опитам!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, това звучи доста интригуващо, Дани. Ще чакам да споделиш! Поздрави и хубав остатък от седмицата!

      Изтриване
  4. Със сигурност ще ни допаднат, изглеждат много вкусни, взимам си една :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам, ако съм ви провокирала да ги направите и ви харесат, Вили! Поздрави и от мен!

      Изтриване
  5. разкошни :) и на мен ми се въртят едни подобни :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Зори. Очаквам и твоето тиквено развихряне. Бонбоните от тиква много ви харесаха!

      Изтриване
  6. Прекрасни сладки, придружени с още по-прекрасни снимки!
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  7. Изглеждат невероятно и с удоволствие ще ги пробвам.Успехи.

    ОтговорИзтриване
  8. Сега като прочетох рецептата, да ти кажа, че ще ги направя. То като меденките, само че без мед и сместа е по-рядка, и стават въздушни.
    Май с мармалад ще ги хапна. Направила съм си 3 бурканчета специално комбиниран мармалад от ябълки и круши, да изпробвам за някой десерт. Удачно ли ще е ако не добавям масло в мармалада?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не виждам причина да не станат, Даре. Ей, ще проядеш тиква ти - смело момиче:)!

      Изтриване
    2. Не помня за кой път ги правя вече. Днес отново...
      Страхотни са, просто страхотни! Не можем да се спрем да хапваме :)

      Изтриване
    3. Е, Даре, много се радвам, че те провокирах да ги забъркаш!

      Изтриване
  9. Тъкмо имам разрязана тиква и част от нея ще отиде за тези сладки!
    Нели, снимките ти както винаги са прекрасни!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Правила съм ги-мекички и вкусни.И твоите изглеждат тооолкова вкусни.
    Хубав ден,Нели!

    ОтговорИзтриване
  11. Такива са, Живе! Благодаря ти! Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  12. Съвсем скоро ще взема да ги пробвам, сигурна съм, че много ще ми/ни харесат :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надявам се, че няма да те разочароват, Петя! Както не разочароваха и мен! Поздрави!

      Изтриване
  13. Нели, твоите са изкушаващо апетитни :)
    А, снимките повече от впечатляващи
    Благодаря !

    ОтговорИзтриване
  14. Едни такива ( на 80 % същите) правих и аз и наистина бяха страхотни! Поздрави, Гуинет!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гледах доста рецепти - с масло, с олио, че и със зехтин зърнах май някъде. Избрах по-икономичния вариант! Поздрави, Мъхче!

      Изтриване
  15. Прелестно изглеждат тези тиквени съкровища, така несършени и точно задади това уникално съвършени! Снимките ти са вълшебни, изгубвам се в тях :) Мога да видя всеки детаил и да усетя вкуса и аромата от тях!
    Искрени комплименти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, права си, че няма как да се получат съвършени (макар че много ми се искаше - нали съм Дева), но хубавото е, че в просеца на хапване никой не забелязва това :)! Благодаря, Таничка! Поздрави!

      Изтриване
  16. Нели,страхотни сладки и снимки!Аз защо ли съм останала с впечатление,че вече имаше при теб подобни сладки по рецепта на Бети,но сигурно са други.Харесват ми като направа,звучи лесно,бързо и много,много вкусно!Трябва да се опитат!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не, нямам такива, Роси, затова ги включих. Рецептата на Бети също е страхотна, но е с масло. Опитай ги непременно! Поздрави!

      Изтриване
  17. Неустоимо предложение и много красиво представяне!И аз се нареждам на опашката на опитващите :) !Поздрави и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Деси! Поздрав от мен и успешна седмица!

      Изтриване
  18. Фантастични са! Сякаш ако се пресегна - ще си взема, така реалистични са снимките, удивителни са!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се да прочета това, Веси! Доста се поизмъчих с тези снимки - мрачно време, спукана глава на статива. При тези обстоятелства съм сравнително доволна от резултата, но не е това, което очаквах. Благодаря ти!

      Изтриване
  19. Дали тиквата би могла да се замести с морков?

    ОтговорИзтриване
  20. Не зная, не съм правила експеримент с моркови.

    ОтговорИзтриване
  21. Обожавам тиква ,особено печена и нямам търпение да пробвам тази рецепта,изглеждат невероятно вкусни и сочни. До колко време издържат на стайна температура или навън. До коледа ще издържат ли. Поздравления за страхотните сладки ;-)

    ОтговорИзтриване
  22. Невероятно вкусни,мекички,пухкави. Много ми харесват,аз ги слепих половината със пасирано сладко от сини сливи и другите с сладко от кайсий. Много съм доволна,благодаря за страхотната рецепта. За празниците са на първо място :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вие сте ги направили, преди да ви отговоря:)! Много се радвам, че сте останали доволни от резултата. Разбирам задоволството ви напълно, защото и аз се чувствах така, когато ги направих за първи път! Относно това дали ще издържат до Коледа - едва ли- все пак са с тиква. А и по мои наблюдения на следващия ден след изпичане изчезват мистериозно :)! Поздрави и нека да са хубави празниците във вашия дом!

      Изтриване
  23. Здравейте, направих ги и резултата беше невероятен! Заместих медът с течност от домашно сладко от смокини. Получиха се много, много вкусни и изчезнаха за минути. Продължавам да екпериментирам с рецептите Ви! Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Колко ме зарадва това, което сте написали, Мария! Чудесно е, че можем да споделяме хубавите неща! И аз ви благодаря!

      Изтриване
  24. Благодаря за рецептата!Много ни харесаха.Днес направих само 1/2доза,утре цяла.Направих ги с пълнозърнесто брашно,а крема от извара,овче мляко,масло и мед.Ще пробвам и с мармалад..

    ОтговорИзтриване
  25. направих ги и се получиха прекрасно-меки...вкусни...слепих с дом.конфитюр няколко, останалите със смес краве масло и пудра захар-трудно ги опазвам вече :) в къщи мнооого ги харесаха

    ОтговорИзтриване
  26. Направих и аз сладките, станаха много вкусни, но моите станаха тънки и широки. Може би сместта ми се е получила по-рядка, всъщност колко гъста трябва да е? Като сложа от сместта върху хартията и тя се разлива и стават плоски, а на снимката ми изглеждат по-скоро като курабийки дебели ...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гъстотата на тестото зависи и от сочността на тиквата. Консистенцията на тестото тук трябва да е като на гъсто кексово тесто - лепкаво е. При поставяне върху хартията е нормално малко да се разтече, но не и да се разлива съвсем. Просто добавете още малко брашно към тестото, ако ви се струва прекалено рядко. Струва си да опитате, защото сладките наистина са много пухкави и вкусни! Успех!

      Изтриване
  27. Направих ги днес и резултатът е чудесен.Рецептата е супер.Смело мога да ви я препоръчам.Децата много ги харесаха. Марияна.Благодаря Ви за труда да представяте рецептите точно и ясно .

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз ви благодаря, Мариана, за обратната връзка. Радвам се, че сте се доверили на рецептата и не сте останали разочаровани. Поздрави!

      Изтриване
  28. Част от тестото отделих и изпекох на блат 22 см. Отгоре покрих с пюре от тиква,смесено с карамелен сос,а върху пюрето - крема с извара,който сте предложоли за слепване на сладките.Утре ще споделя за резултата. Марияна

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вие сте създали нова рецепта. Дано пюрето да не навлажни прекалено много блата. Може би по-сполучлив вариант е върху блата да е извареният крем, а върху него пюрето от тиква, но така ми е трудно да преценя. Очаквам да споделите резултата, но при всички положения ще ви бъде вкусно!

      Изтриване
  29. Получи се чудесна комбинация от вкусове в пълна хармония.Лек и много вкусен сладкиш.Нямах търпение да разрежа сладкиша и да видя дали не съсипах хубавото тесто.Блатът за радост не се на влажни- тиквата беше печена ,пюрето стана гъсто.И като прибавих карамела с маслото,след охлаждането е станало на гъст крем.Най- долния слой/ Блатът/ е с мека текстура с канелен вкус,следващия с лек карамелен,а последния- с лек,приятен чийз вкус. Марияна

    ОтговорИзтриване
  30. Влюбих се в тази рецепта.Съставките се намират винаги в шкафа ми и когато ми хрумне я приготвям.Рецептата е чудесна и позволява вариации.Днес я приготвих с пюре от дюли.Получи се също перфектен резултат.Част от тестото на сладки.а другата - на блат и пак приготвих сладкиш.Върху блата сложих чийз крема,а отгоре желе от дюли.Марияна.

    ОтговорИзтриване
  31. За утре ги планирам, та си припомням рецептата.
    Пюрето съм приготвила, остава утре само да пека :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...