сряда, 19 февруари 2014 г.

Соленки с кашкавал, маслини и розмарин



Запасени с тези соленки през изминалите почивни дни решихме да си направим разходка по южния склон на  Стара планина в подножието на връх Бузлуджа.
 Гората ни пое в своята умиротворяваща и естествена прегръдка. Истинска и съвършена красота. Чист въздух и спокойствие.


 По тази пътека се стига до лобното място на Хаджи Димитър 


 и паметника му, зад който са плочите с изписаните имена на четниците.


Няма как да не спреш и да не помълчиш тук. Това място  изпълва със смесени чувства, връща  в миналото, събужда не особено радостни размисли за негероичното настояще и философски заключения за кръговрата на живота........
Свято място! Светла да е паметта на тези смели мъже!


 Продължаваме смълчани, но още следващата гледка ни изпълва с надежда, оптимизъм и  силно усещане за живот и за пролет. 


Няма съмнение - тя идва. Събужда се животът,


дори скалите и изсъхналите цветя изглеждат съживени.


Най-ранният знак обаче ми даде цъфналият розмарин в моя двор.


Изгладнели след прехода си намерихме съвършеното място за почивка  - полянка на припек и маса с дупка. Просто мечта! 


Днешната ми рецепта за щастие е следната - необходим ви е е един слънчев ден, поляна с минзухари, маса с дупка, щуро човече с тънко пръстче и дузина соленки.


Дузина, защото в планината всичко свършва много бързо:))
А ето и рецептата за тях:

Всъщност рецептата, по която ги направих за първи път,  бе рецепта за солени скони.  Количеството на продуктите обаче не бе балансирано добре, а допускам разликата да е дошла и от качеството на предлаганите в Западна Европа брашна, масла и сирена. Както и да е, сега ви представям това печиво с налични по нашите географски ширини продукти.

Необходими продукти за 2 тави соленки около 45 бр.:

2 1/2 ч.ч. брашно
1с.л. бакпулвер
1/4 ч.л. сода за хляб
1ч.л. сол
2 студени яйца
1/2 ч.ч. кисело мляко 2%
1/2 ч.ч. студено масло на парченца (около 90гр.)
2 ч.ч. настърган кашкавал (150кашкавал и 50гр. пармезан или грана падано)
1 пълна чаена лъжичка ситно нарязан пресен розмарин
8-10 маслини (изчистени от костилките и нарязани на половинки)
черен и бял сусам за поръсване

1 белтък за намазване

Начин на приготвяне: 

Пресейте брашното, бакпулвера, содата и солта. Смесете парченцата студено масло с пресетите сухи съставки, добавете накълцания розмарин в каната на робота или в купата на миксера и разбъркайте до получаване на груби трохи. Може да направите това и на ръка.
В малка купа разбийте леко яйцата и млякото и ги добавете към брашняната смес като разбивате на ниска скорост. Прехвърлете тестото върху плот за месене (най-добре върху силиконово килимче) и добавете настъргания кашкавал. Омесете добре до получаване на меко, еластично тесто. Ако е прекалено лепкаво, добавете още малко брашно при доомесването.
Разделете тестото на 2 топки. Може да оформите соленките според вашето въображение. Ето начините, които аз ви предлагам.
 Разточете едната топка на кръг с дебелина около 0.8 - 1 см. С помощта на кръгла формичка с диаметър 5 см. изрежете кръгчета и ги подредете върху хартия за печене в едната тава. Изрежете кръгчета и от разточеното тесто от втората топка като с издърпване оформите цветенца. В центъра на всяко от тях поставете половинка от маслина, както съм показала на снимката по-долу.



Намажете соленките с разбит белтък, изчакайте малко и ги намажете втори път пак с белтък. Поръсете със сусам и изпечете в предварително загрята на 180 градуса фурна до готовност.


Да ви е сладко!

21 коментара:

  1. Нелка, чудесен пост!
    На днешния ден има повод за размисъл...
    Прекрасни снимки от които наистина намигва пролетта!
    Чудесни са и соленките!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря, Дани! Преди всичко повод за размисъл, особено в днешния тъжен ден! Животът продължава, за съжаление не такъв какъвто си го представяха в мечтите си нито Апостола, светла му памет, нито всички останали смели мъже. Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  3. Нели, благородно ти завиждам и за разходката, и за апетитните соленки! Насладих се и на снимките!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прекрасна разходка бе, Инче. Времето сега е хубаво и подканва! Поздрави!

      Изтриване
  4. Благодаря ти за този пост, достави ми истинско удоволствие. Наистина огромно. Отново ти благодаря, мила!

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря за споделената емоция и прекрасната рецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз благодаря за съпричастността, Иглика! Поздрави!

      Изтриване
  6. И аз благодаря, че ни потопи в планината и красотата й! :) Чудни снимки, Нели, а разходката ви е повече от хубава, пак да си направите. И да не забравите соленките. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Без соленки и техни роднини не тръгваме, Гери! Поздрави!

      Изтриване
  7. И соленките,и минзухарите са истинска прелест и наслада!
    Нели,чудесна публикация и кадри!
    С пожелание за страхотен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Роси! Радвам се, че са ти доставили удоволствие! Хубави и спорни дни и на теб!

      Изтриване
  8. Какъв готин пост, Нели! Соленките са апетитни, сега ми трябва само маса с дупка:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За местонахождението на масата с дупка мога да ти дам точни указания;)

      Изтриване
  9. Много вкуснички-и за закуска и за мезе....Страхотни!

    ОтговорИзтриване
  10. Чудесно изглеждат, Нели! Не мога да насмогна да приготвя дори само набелязаните вкусотии от твоя блог :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, Креми, ако знаеш и аз колко неща съм си набелязала да приготва, но здраве да е. И при теб има доста изкушения:)

      Изтриване
  11. Много свежо и пролетно е при тебе, Нели! Огладнях от тези снимки. Чистият балкански въздух достигна до мен през екрана, а тези красавици как ми се усмихват примамливо...едва се сдържам да извадя точилката. :)
    Хубава вечер и прекрасно утре от мен! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  12. Аз мога да изкарам седмици в балкана, Ирмичка, и дори няма да си помисля за точилка;) Поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, няма да си помисля ако съм там, на място, но честно да си призная случвало ми се е и да меся сред боровете ;) Не по моя инициатива, а защото съм с мека душа и си умирам да угаждам. Иначе ми дай пътеките и здрави крака и стигане нямам - живяла съм 6 години високо в планината и цивилизацията рядко ми е липсвала. Там човек става друг, някак по-истински и усеща живота като такъв.
      Хубава вечер, Нели!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...