петък, 26 август 2011 г.

Сладкиш с крем сирене и сливи

Днес ви представям един сладкиш по идея на Танита, който много допадна на моето семейство и беше унищожен светкавично.
Ето как го направих аз:


Необходими продукти:
за тестото:
3 яйца
135 гр. меко масло
3/4 ч.ч. захар
1ч.л. канела
200 гр.. брашно
1 препълнена ч.л. бакпулвер
300-400гр. сливи, нарязани на парченца
за крем сместа:
1 яйце
220гр. прясна безсолна извара или друго крем сирене
1ч.л. сметанова ванилия
3 с.л. пудра захар




Ако имате робот с две кани, много ще улесните работата си, защото ще приготвите сладкиша почти мигновено. Аз разбих в малката кана изварата с пудрата захар, ванилията и 1 яйце до гладка смес.
В голямата кана с накрайник за бъркане смесих маслото със захарта и прибавих яйцата едно по едно до гладка консистенция. Прибавят се пресятото брашно с бакпулвера и отново разбиваме.
В намаслена форма с диаметър 23 см. изсипваме половината тесто и върху него с лъжица слагаме на купчинки изварената смес. Нареждаме половината от сливите и пак с помощта на лъжица правим разхвърляни купчинки от тесто и изварена смес. Най-отгоре нареждаме останалите парченца сливи и печем на 180 градуса между 45 и 55  минути. Проверяваме с дървено шишче за готовност. Оставете сладкиша във формата за 5-6 минути да се поохлади и тогава го извадете. Преди поднасяне може да го поръсите с пудра захар.
Сладкишът е много ароматен - чудесна комбинация от текстура и вкус.
Друг вариант е да приготвите сладкиша  с различни плодове - круши, кайсии, праскови, както често правя и аз. (снимката по-долу)



Резултатът винаги е чудесен!

Наслаждавайте се!

Използвам случая на благодаря на Танита за страхотните и рецепти, които никога досега не са ме разочаровали.


Днес Мина отново ме зарадва с награда.



Много ме впечатли това, че тя сама я е приготвила и направила. Мина, благодаря ти от сърце за вниманието и признанието! Искам да ти кажа, че този процес е в двете посоки - ти също ме зареждаш позитивно и с много настроение!

31 коментара:

  1. От сърце ти честитя наградата, Гуинет!
    А сладкиша е божествен!
    Приеми моите комплименти!

    Сърдечни поздрави и прекрасен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  2. Сладкиша е великолепен.И аз съм на мнение, че рецептите на Танита са разкошни!
    Честито за наградата много е красива!
    Поздрави, Марияна!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесен сладкиш!
    И честита награда!
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  4. Сърдечни поздрави за наградата,Гуинет!Сладкиша изглежда много вкусен.Снимките са чудесни!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Great pics and this cake must be atsty with fruit and cheese in it:)

    ОтговорИзтриване
  6. Изглежда като нарисуван!Чудесна рецепта!Много хубави снимки!Хубав и отпускащ уикенд!

    ОтговорИзтриване
  7. Сладкишите със сливи стават винаги толкова ароматни и визуално красиви. Твоят е станал великолепен, не се съмнявам и във вкуса му, Гуинет!:-)))
    Честита награда!
    Хубава и уютна вечер и релаксиращ уикенд!

    ОтговорИзтриване
  8. Тази вечер валят награди във всеки блог!И какво по-хубаво и тонизиращо от това?
    По-хубавото е само великолепният ти десерт!
    Направо размазващ!
    Още не съм ти простила за чийза,с който така ме развълнува,и ти вече ме довърши с този уникален сладкиш!
    Честита награда!

    Поздрави и усмихнати почивни дни,Гуинет!

    ОтговорИзтриване
  9. Обичам сладкиши със сливи, а в съчетание с крем сирене смятам, че е божествен!
    Прекрасна награда, Гуинет!
    Поздрави с пожелание за един усмихнат уикенд!

    ОтговорИзтриване
  10. Леви, приемам ги с удоволствие!:)Хубави почивни дни!
    Мариана, права си, благодаря ти! Поздрави!
    traiana, вече имам поръчка отново да го приготвя:) Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  11. Бети, благодаря сърдечно за хубавите думи! Поздрави и на теб!
    Dzoli, thanks! :)
    Катерина, благодаря за оценката ти - радваш ме и ме стимулираш!Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  12. Мони, и аз ги обожавам, толкова са ароматни!Поздрави и хубави събота и неделя!
    Еликсирче, ти винаги ме размазваш с емоционалните си коментари и ми вдигаш тонуса. Благодаря ти много!:)
    Дани, отново си намерила добри думи за мен:)Весели и спокойни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  13. Страхотен е :) А как обичам сливи
    Прекрасни снимки и презентация
    Поздрави
    и чакам, (обещала си :) с нетърпение да науча още нещо за теб

    ОтговорИзтриване
  14. vicktory, благодаря! Поздрави, ще намеря време:)

    ОтговорИзтриване
  15. Гуинет, пак съм аз.:-))) Отново съм с покана за посещение на моя блог, защото искам да те зарадвам пак с една комбинирана награда.:-))) Заповядай, когато ти е удобно!
    Хубава, слънчева, позитивна и усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
  16. Сладкишът със сливи винаги е бил сред фаворитите за мен. Обичам комбинацията на леко-кисело със сладкото. Твоят ме грабна:-)
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  17. Ооо чудно предложение, Гуинет :) И много красиви снимки! Хубава нова седмица :)

    ОтговорИзтриване
  18. Много апетитно предложение Гуинет. Страхотни снимки както винаги при теб.:)
    Когато имаш време намини в блога ми да си получиш наградата.
    ПОЗРАВИ!

    ОтговорИзтриване
  19. Мони, Зиче, благодаря ви от сърце за милия жест, оценката и хубавите думи! Винаги сте добре дошли при мен!
    Мъх, и аз съм фен на тази комбинация:)Благодаря ти, че се отбиваш при мен! Поздрави!
    eva bor, хубави думи си намерила за мен. Благодаря сърдечно! Нека и твоята седмица е прекрасна!

    ОтговорИзтриване
  20. Ей, как може да показвате такива неща на гладни хора :)) Гуинет, жесток е просто този сладкиш!
    Честита нова визия на блога, много ми харесва!
    Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  21. Какъв примамлив сладкиш! Как ме подканя :)) Точно днес си мислех за някакъв сладкиш със сини сливи и сега виждам твоето изкушение.
    Снимките също са страхотни!

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  22. Мария, благодаря! Поздрави и на теб:)!
    Таня, запрятай ръкави и се отдай на изкушението:)! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  23. Днес го направих:) Изяде се до последната трохичка, още преди да успее да изстине напълно:)

    ОтговорИзтриване
  24. Нелка, разкошотия! Непременно ще се пробва!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ани, това е един от най-ароматните и вкусни десерти! Поздрави!

      Изтриване
  25. Направих го в четвъртък по случай гостуването на една приятелка на кафе. Е, останах очарована, а и не само аз, а всички, които го опитаха след това. Вярно, че не остава ни една троха, но аз заделих две парчета за снимки на моят вариант - със смокини. Ще пробвам задължително и със сини сливи, както и с други плодове.
    Благодаря за рецептата и прекрасните, подканящи да опитаме снимки, Нели!
    Поздрави и Усмихнато лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се че съм те провокирала да го приготвиш, Габи, защото наистина е най-вкусният сладкиш! :) Хубаво, вкусно и безгрижно лято!

      Изтриване
  26. Извинете, какво е "1ч.л. сметанова ванилия"?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това е течна ванилова есенция с аромат на сметана, която може да се замести с обикновена ванилия на прах.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...